Dag 11: Kanchanaburi - Sam Roi Yot

14 januari 2020 - Sam Roi Yot, Thailand

Vandaag reizen we van Kanchanaburi naar Sam Roi Yot waar we aan zee verblijven in het Blue Beach Resort. ‘S morgens melde zich al een vrouw met kind die ook met de minivan mee moesten. Toen een minivan stopte bij het hotel wilde we instappen, maar we moesten bij de vrouw in het zijspan instappen. Zij zou ons naar Hua Hin brengen waar we met een taxi het laatste stuk moeten reizen. 229 km per zijspan? Nee, ze bracht ons alleen daarmee naar het busstation 4 km verderop. Kind in de kinderstoel en gaan met die pisang. De minivan vertrok wat later omdat ze nog op iemand stonden te wachten die niet kwam opdagen. Onder weg stapten telkens mensen in en uit en na drie uur waren we in Hua Hin en ergens op de hoek van een straat moesten we uitstappen. Daar moesten we nog taxi vinden, maar dat was niet zo moeilijk, want toen ik het woord taxi liet horen, kwsm et meteen een chauffeur naar me toe. Toen hij hoorde dat we naar Sam Roi Yot moesten zij dat ver was, ruim 40 km. Hij wilde 1000 baht hebben. Dat vond ik weer veel. Hij had wel een 12 persoons busje, maar wij konden er toch niks aan doen dat we maar met zijn tweeën waren. Uiteindelijk stemde hij in met 800 baht en bracht hij ons direct naar het Blue Beach Resort. Daar aangekomen was er niemand van de bedrijfsleiding aanwezig. Alleen de schoonmaakster die geen Engels kon verstaan of lezen. Ze maakte een kopie van mijn paspoort en gaf op de rekenmachine een veel groter bedrag aan dat we moesten betalen, terwijl we al het gehele bedrag via booking.com betaald hadden. Ze gaf aan dat we meer moesten betalen omdat ze alleen nog luxere huisjes beschikbaar hadden. En dat terwijl ruim een maand geleden men al bevestigd had dat huisje beschikbaar was. Op haar telefoon liet ze een foto zien van een kladpapiertje met daarop onze boeking. Maar dat was onze naam niet maar van ene Jörgen Hagström of zoiets. Nu snapte ik waarom haar google translate niet werkte. De eigenaar bleek een Duitser te zijn en translate staat bijkblaar standaard op Duits ingesteld vanwege de clientèle. Ze verontschuldigde zich en leidde ons naar huisje 8 in plaats van 15. Het was een simpel huisje, maar met een goed bed, airco, badkamer en wifi. Verder een mooie tuin en zwembad en 50 meter van het strand van Sam Roi Yot. 'S avond goed gegeten. Yvon was blij dat ze eindelijk een keer wat anders kon bestellen. Friet met mayo en kip met pepersaus.