Dag 5: Fes - Beni Mellal

24 mei 2022 - Afourer, Marokko

Vandaag vroeg op en na ontbijt om 7 uur vertrek naar Afourer bij Beni Mellal. Een rit  van 6,5 uur en 323 kilometer met twee koffiepauzes. Een pauze in Ifrane op1700 meter hoogte, waar het koud was en wat ze daar Zwitserland noemen. Verder nog een pauze halverwege waar we ons in het Wilde Westen waanden. De rit ging via de provinciale weg, waar je soms niet harder kan dan 50 en niet harder mag dan 80. Rond 13.30 uur waren in het restaurant in Beni Mellal voor de lunch. Een buffet stond voor ons klaar wat heerlijk was. Vervolgens naar het hotel in Afourer gereden even buiten Beni Mellal rond 15.30 uur. Daar stonden ze weer klaar met de mierenzoete muntthee als welkom. Het hotel heeft mooie ruime kamers die uitkijken op een mooie tuin met zwembad. Dus meteen zwemmen en vervolgens in de schaduw op een strandbed genieten van een drankje dat wordt gebracht voor je. Een mooie reis waar je veel verschillende landschappen van Marokko ziet al is het dit jaar wel droger dan normaal.  De klimaatverandering is ook hier te merken.

1. Nellie:
    24 mei 2022
    Lekker hoog Yvon, heb je de hele bus bij elkaar gegild?