Dag 6: Beni Mellal - Marrakesh

27 mei 2022 - Marrakesh, Marokko

Vanuit hotel door Midden-Atlas naar watervallen van Ouzoud via de gevaarlijkste wegen van de wereld. In Azilal nog een koffiepauze waar we een ruzie zagen van een vrouw die haar kleren kapot scheurde en kennelijk psychische problemen had. De reisleider vertelde dat als mensen hierdoor de openbare orde verstoren ze 100 kilometer of zo verderop gedropt worden zodat ze er vanaf zijn. Bij de watervallen de 600 trappen naar beneden en dus uiteindelijk ook weer naar boven genomen en genoten van het uitzicht. Yvon is boven gebleven waar we na afloop gegeten hebben bij Mounir. Een krakkemikkig eettentje waar foto’s hangen van Mounir poserend met bekende Marrokanen. Dan nog lange reis door Atlas met bochtige wegen, maar in de buurt van Marrakesh is het vlakker en schiet het meer op. Uiteindelijk aangekomen bij hotel Dar Atlas waar we eerst op kamelen zijn gaan rijden. Een bijzondere ervaring, maar dat geschommel hou je niet veel langer vol dan een half uur. Vervolgens gegeten en met de bus naar het plein in Marrakesh en met de taxi weer terug.