Dag 3: Tha Bunmi- Baan Saen

6 januari 2020 - Tambon Saen Suk, Thailand

‘S morgens al vroeg met zijn zessen in de Isuzu pick up. Daar passen maar vier mensen in de cabine, maar twee kunnen riant liggen in de laadbak. Als je met zijn vieren op een bromfiets kan, zal dit ook wel mogen. We stopten bij een grote markt en hebben daar ontbijt gehad. Elke maaltijd is daar gewoon een Thaise rijsttafel die we aten tussen kraampjes met verse (= levende) vis. Heerlijk gegeten voor 12 euro met zijn zessen. Vervolgens doorgereden naar een Chinese tempel ergens aan de kust. Fantastisch wat een pracht en praal. Daarna naar het strand van Baan Saen aan de Singa (bier). Naderhand beseften we ons pas dat het pas 11 uur ‘s morgens was. Weer kwamen er allerlei Thaise specialiteiten op tafel. Lekker rusten want de jetlag eist zijn tol.  Zelfs nog gezwommen in de heerlijk warme zee. Daarna zijn we nog naar een markt geweest bij de pier naar Si Racha. Daar hebben we levende grote garnalen, inktvis en krab gekocht voor thuis op de barbeque. Die waren lekker. Vroeg naar bed, want we waren nog niet helemaal gewend aan ons nieuwe bioritme.

1. Kees de Zeeuw:
    6 januari 2020