Dag 4: Tha Bunmi- Pakchong.

7 januari 2020 - Pak Chong, Thailand

Afscheid van Kai, zus Oi, zoon Saan en vriendin Fien. Taxichauffeur Kej was er om half tien om te zorgen dat we om 1 uur in Pakchong zouden zijn. Hij kon geen woord Engels, maar was wel handig met google translate. Hij kende de weg naar Pakchong niet helemaal en reed om, waardoor we pas om 2 uur bij ons verblijf Ruan Kanchanok waren. Kej had wel ontzettend zijn best gedaan om ons zo snel en veilig mogelijk naar ons verblijf te brengen en wilde nog op de foto met ons.  Vijf mooie teak huisjes rondom een mooie tuin. Ook daar geen woord Engels, maar we kregen toegang, zodat we om 10 voor 3 stipt opgepikt werden door de taxi van Bobby's tour. Nou ja taxi, gewoon dezelfde pick up als Kai heeft, maar dan met 2 bankjes met een dakje erop gemaakt. Nadat we het hele gezelschap opgepikt hadden (een Poolse, een Duits en een Italiaans gezin met ieder een kind) zijn we gaan zwemmen in een bron in het bos, vervolgens hebben we een grot bezocht bij een boeddhistische tempel. In de grot vertelde onze gids Tip van alles over het boeddhisme en zagen we nog een Zwarte kraith, een dodelijke slang, maar gelukkig was het nog maar een jonkie. Daarna zijn we naar een veld gereden bij de batcave, nee niet die van Batman, maar dat is een berg met grotten waaruit stipt bij zonsondergang miljoen vleermuizen in een slinger naar buiten zwermen en jagen op vliegende mestkevers. Tijdens de rit terug een bezoekje aan de 7-11 voor wat bier en snack terug naar ons verblijf en eten bij het naastgelegen restaurant. Een prachtig terras hadden ze daar en we kregen een romantisch tafeltje aan het water. We waren de enige gasten maar het eten smaakte ons goed.