Dag 16: Bangkok

19 januari 2020 - Bangkok, Thailand

‘S morgens na het ontbijt zijn we Met de taxi naar the Grand Palace gegaan, het koninklijk verblijf. Eerst moeten buitenlanders 500 baht betalen, voot de Thai is het gratis. Yvon had blote schouders en alhoewel ze een sjaal bij had moest ze toch een onooglijk polo t-shirt kopen. Ze zag er uit als Erica op Reis. Zo zijn we het koninklijk paleis doorgelopen. Mooi, maar druk want het was zondag en elke gids wilde de andere overschreeuwen. Indrukwekkende pracht en praal. Vervolgens hebben we de boot , taxi en vervolgens ferry naar Koh Kret genomen. Dat is een eiland in de Chao Praya Rivier in Nonthaburi. Het was een flink eind uit het centrum van Bangkok en was een combinatie van een tempel en markt waar we heerlijk aan het water hebben gegeten. Daarna de ferry en taxi terug.

'S avonds met Kai, Saan en Fien naar Chinatown gegaan. Kai waarschuwde ons al dat het eten daar duur zou zijn. Ik verwacht dan een chique entourage en bereiding, maar toen we met de taxi aankwamen, namen we plaats op straat op plastic krukjes aan een gedeukt roestvrijstalen tafeltje. De Thai bestelden seafood: kokkels, octopus en omelet met oesters. Wij wat behoudener, maar het was wel lekker en uiteraard helemaal niet zo duur. De sfeer was geweldig met al die lampionnetjes. Naderhand nog door Chinatown gelopen met al het straat amusement. Nog geluisterd naar een liedje dat gezongen werd door Batman en Superman. Ik mocht ook nog meezingen en dansen. Ze waren verbaasd dat ik de tekst niet kende, maar in mijn beste Thais heb ik mijn best gedaan. Toen was het tijd om weer terug naar het hotel te gaan, want Saan en Fien moesten op maandag weer werken.

1. Miek:
    19 januari 2020