Dag 15: Sam Roi Yot - Bangkok

18 januari 2020 - Tambon Sam Roi Yot, Thailand

Toen we vanaf ons huisje naar het ontbijt liepen, stond Yvon bijna op een grijze slang. Onschuldig volgens de eigenaar, had zo in de omelet mee gebakken kunnen worden. Bij het zwembad zit ook altijd een groene. Maar goed dat hij dat vertelt als we vertrekken. Om 8.45 uur stond onze taxichauffeur al klaar en bracht ons zo snel mogelijk naar Bangkok. Voor Bangkok veel wegwerkzaamheden, dus bijna een uur file, maar rond 13.00uur waren bij hotel Suan Dusit Place. Het hotel is onderdeel van de Hogere Hotelschool, maar alleen bij de receptie spreken ze Engels. Voor onze begrippen een luxe hotel. Kai was er rond twee uur, toen wij een hapje aan het eten waren.

Samen met Kai Bangkok verkent. In tempels, markt en bij de rivier geweest. Daar hebben we de vissen gevoerd met een heel brood dat binnen een paar minuten verorberd was. Toen met de tuktuk weer terug naar het hotel en bijkomen van de hitte, want de stad voelt wel veel heter aan dan de kust.

Na wat rusten met Kai, Saan en Fien twee taxi’s aangehouden die ons naar Khaosan Road brachten, het uitgangsgebied van Bangkok. Alles wat crazy en kinky is vindt je hier:  Thaise massage, pingpong show, gebakken schorpioen, vogelspin of insecten. Het was nog vroeg op de zaterdagavond, maar als iedereen genoeg ‘very strong buckets’ op heeft doen ze alles. We zijn gaan eten bij een Thais restaurant  en hebben daarna ook nog durian op, de ‘queen of fruits’. Dat ruikt naar ui, ziet er uit als zwetende camenbert en smaakt best lekker al was het het seizoen niet voor durian en was hij daarom niet vers.

Na naar een breakdanceshow hebben we weer een taxi naar het hotel gepakt want morgen heeft Kai een vol programma bedacht voor ons.